• sp4012

JAK ROZWIJAĆ MYŚLENIE?



Klasy 2c i 2 e nawiązały w tym roku współprace programową z Fundacją Uniwersytet Dzieci. Z bogatej oferty projektów wybrały cykl "Mali inżynierowie. Czym możemy podróżować?" Regulamin wyraźnie określa warunki uczestnictwa. Każda grupa ma obowiązek zrealizować 2 zajęcia wstępne oraz 6 zajęć głównych. Zarówno te pierwsze, jak i drugie, wybiera się z gotowej listy. Wszystkie tematy mają bogatą obudowę dostępna online na stronie Fundacji - filmy, karty pracy, szczegółowe scenariusze, które nauczyciele mogą modyfikować według własnych potrzeb. W minioną sobotę mali inżynierowie z obu klas drugich zrealizowali pierwsze zajęcia z projektu. Tak się złożyło, że każda klasa wybrała temat "Jak rozwijać myślenie?", ale zrealizowała go nieco inaczej. Uczniowie klasy 2c, po obejrzeniu filmu i przeanalizowaniu procesu myślowego od określenia problemu wywołanego zaskoczeniem, poprzez generowanie pomysłów służących jego rozwiązaniu, planowanie pracy i wreszcie efektywne działanie, zmierzyli się z zadaniem "Klasowe urodziny". Uczniowie pracowali w trzech zespołach, z których każdy był odpowiedzialny za inny element udanej imprezy: dekoracje, poczęstunek i zabawy dla gości. Pierwsza grupa przygotowała kolorowe muszki dla wszystkich uczestników oraz zmieniła aranżację klasowej przestrzeni. Druga grupa, w oparciu o dostępny sprzęt sportowy, wymyśliła ciekawe zabawy na szkolnym korytarzu, a trzecia przygotowała słodki bufet, na którym znalazły się m. in. maluteńkie kanapeczki z herbatników posmarowanych masłem orzechowym i udekorowanych świeżymi owocami.

Uczniowie klasy 2 e realizując ten sam scenariusz, mieli nieco inne zadania. W pierwszej części zajęć uczniowie otrzymali mapy z zaznaczonymi elementami terenu: górami, lasem, oczkiem wodnym, domkiem, górką z kamieni. Pierwszym zadaniem było stworzenie terenu z mapy na szkolnym korytarzu z przedmiotów dostępnych w klasie i na korytarzu. I tak oto powstały góry z kanapy i kocyków, górka z poduszek, las ze szkolnych roślin, oczko wodne z szarf oraz domek ze stolika. Pomysłowość dzieci nie zna granic! Gdy „teren” był już gotowy uczniowie pracując w parach, ukryli tam obrazki zaznaczone na mapie. Następnie bawili się w małych detektywów szukając ilustracji ukrytych przez inne drużyny. Ukryte, a następnie znalezione zdjęcia miały wspólny motyw- urodziny. Po wysłuchaniu opowiadania o zapomnianych urodzinach, uczniowie wcielili się w role bohaterów. Musieli przygotować przyjęcie urodzinowe- robić „coś z niczego”. Podzieleni na zespoły wzięli się do pracy: powstały dekoracje stołu z bibuły, baloników i serwetek, tort z kartonu. Jeden z zespołów był odpowiedzialny za przygotowanie zabaw i gier, w których wszyscy uczniowie chętnie wzięli udział.

Wszystkie dzieci świetnie się bawiły i z niecierpliwością oczekują na kolejną sobotę w szkole.

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

© 2018 Szkoła Podstawowa nr 4 im. prof. Władysława Szafera w Ełku

  • YouTube Ikona społeczna
  • bip
  • w-facebook