• sp4012

PROGRAMOWANIE NA JĘZYKU ZAMIAST JĘZYKA PROGRAMOWANIA



W pierwszym dniu szkolnego Code Week w naszej szkole, odbyła się w klasie 8b lekcja niemieckiego z elementami programowania. Celem zajęć było utrwalenie nazewnictwa budynków w mieście i trening dialogów w zakresie pytania o drogę. Tuż po wejściu do klasy uczniów zaintrygowała plansza na podłodze. Pojawiły się pytania z nadzieją w głosie, czy będziemy w coś grać? Pierwszym zadaniem było odgadnięcie zaszyfrowanego alfabetem Morse’a tematu zajęć. Następnie uczniowie obejrzeli krótki film o Marku Zuckerbergu – twórcy Facebooka. Zawierał on treści biograficzne i pokazał kulisy powstawania portalu. W przygotowanej prezentacji znalazło się też kilka ciekawostek o tym serwisie społecznościowym, m. in. ilu użytkowników liczy dziś Facebook, dlaczego logo i oprawa graficzna zawierają odcienie niebieskiego, co się dzieje na portalu w ciągu 1 minuty oraz czyje profile w Polsce i na świecie zyskują największą popularność. Kolejnym wyzwaniem ósmoklasistów było dopasowanie obiektów miejskich do wykonywanych w nich czynności. Poprawność zadania uczniowie mogli sprawdzić za pomocą zamieszczonych kodów QR. Do ostatniego ćwiczenia wykorzystano zdjęcia z ważnymi miejscami Ełku oraz przygotowaną ścieżkę z kwadratowych płytek. Uczniowie przystąpili do gry rywalizacyjno-kooperacyjnej, dzięki której trenowali zasady programowania. Podzieleni na 2 grupy uczestnicy zabawy musieli pomóc turyście (robotowi) dojść do wyznaczonego przez niego punktu. W każdej rozgrywce brały udział obie drużyny (programiści), które wymyślały ciąg instrukcji (kod) i wybierały odpowiednie karty z kierunkami. Team, który jako pierwszy przekazał właściwy kod turyście wygrywał i zdobywał punkt. Uczniowie poradzili sobie doskonale. Okazuje się, że programowanie wymaga w większym stopniu myślenia niż technologii. NJ-L

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

(nie)ZAKAZANE PIOSENKI

W nietypowych, pandemicznych, okolicznościach odbyła się kolejna edycja Szkolnego Konkursy Recytatorskiego „(nie)zakazane piosenki. Konkurs, jak co roku, cieszył się dużą popularnością wśród uczniów n

© 2018 Szkoła Podstawowa nr 4 im. prof. Władysława Szafera w Ełku

  • YouTube Ikona społeczna
  • bip
  • w-facebook